zara amani,awak tetap cintahati kami

zara amani,awak tetap cintahati kami
medan untuk awak kenal mama dan abah jika awak membesar dengan fitnah ke atas mama dan abah

Wednesday, 1 January 2014

walau kami beradik ramai

saya ada adik perempuan seramai 6 orang.masuk saya 7orang

ha tu baru intro yang tahpape.hahahaha.lantak sama intro isinya saya cuma nak cerita.walau kami beradik perempuan ramai,kalau kami berlonggok,kami tak heran pun nak amik tahu 

"ehhh ehhh sepupu kita punya suami keje apa?gaji berapa" 

"dia pakai kereta apa?"

"dia makan apa anak beranak?"

OH NO NO NO kami bukan jenis nak kecoh pasal orang yang tak penting dalam hidup kami,tak de faedahnya.biasa kami akan bercerita pasal diri sendiri.atau kalau ateh tak de,kami ngumpat ateh.kalau aku tak de,dorang ngumpat aku/kami ngumpat mak.cerita pasal keluarga memasing.hahaha tapi kalau nak cakap pasal orang keliling memang tak ada la,melainkan kalau orang tu cari pasal dulu.

jujur la,kami sangat jaki bila salah seorang adik beradik kami ditarik untuk bertanya tentang salah seorang dari kami.antara soalan dorang

"adik,laki along keje apa" eh bila adik suh tanya aku sendiri,ko takut

"EH acik pakai kereta apa" "gaji ateh berapa" " laki ateh pakai kereta apa"

Angah lagi best,ada seorang hamba Allah ni dok busybody pasal suami dia,dia jawab "ohh suami saya jaga jalan raya,jalan raya rosak dia repair" senang,senyap teruih orang tu

taktau ke bila kami berkumpul dan kami akan bercerita balik pasal benda ni.meluat ok,meluat perangai orang yang suka busybody tak tentu hala.Kalau setakat jeling tengok barang kemas,baju kami adik beradik aku tak kisah sangat,ni dok kat dapur,mengumpat berjemaah,dok ngumpat tuan rumah.

seriouusly,kami tak pernah amik tahu pun pasal korang.korang nak pakai baju bundle ke.pakai barang kemas zhulian ke,laki korang bagi duit kat korang ke tak ke.KAMI LANGSUNG TAK HERAN DAN TERFIKIR NAK AMIK TAHU.

DAN

saya terlalu bahagia dengan kehidupan yang ALLAH bagi sekarang,dugaan yang memeriahkan hidup kami sekeluarga,kebahagiaan yang melimpah ruah.Tak payah nak over risau pasal anak laki aku,Anak aku tak cukup kasih sayang ke,laki aku tak cukup makan pakai ke,tak minta duit korang.kalau nak sedekah duit syok gak,ni tak habis habis menjejes sana sini

sekian terima kasih