zara amani,awak tetap cintahati kami

zara amani,awak tetap cintahati kami
medan untuk awak kenal mama dan abah jika awak membesar dengan fitnah ke atas mama dan abah

Thursday, 14 June 2012

BAGAN LALANG

jujur,pertama kali tahu apa itu Bagan Lalang adalah masa tertengok gambar hajar upload kat fb beliau,pemandangan matahari terbenam dan sangat cantik menimbulkan keinginan untuk pergi kesana dan akhirnya tadaaaaaa --> hajar juga yang bawa saya ke sana walaupun tak dapat tengok matahari terbenam,jom tengok gambar2 saya kat sana :)


ni masa baru sampai,air surut so perlu
jalan jauh nak ke pantai

dah separuh perjalanan tapi nampak tak
laut nun jauh disana jauh!

yeay!finally sampai juga ke laut
setelah menempuh daratan

saya sangat suka kacau ini budak!
bagi dia xpat masuk lubang hehehe
cute!

inilah cik kak hajar we are happy together 

walaupun tak pat tengok matahari terbenam,saya
gembira sebab dapat jejak kaki ke sini juga
haaaa yang ni betul2 menguji minda,diet punah!
restoran ni depan pantai je 

Alhamdulillah rezeki untuk hari tersebut,sedap
dan puashati,total makan semua ni rm50 je

bagi saya,tempat ni sangat tenang untuk kita pi berkhemah,bbq,tapi pastikan ada lelaki yang ikut demi keselamatan,apapun serahkan perjalanan hidup kita kepada Allah dan dengan itu kita akan redha dengan semua ketentuan yang Allah beri,setiap buruk dan baik ada hikmahnya yang penting usaha :)
hajar,terima kasih kerana menjadi sebahagian dari hidup mami ! ! kita dipertemukan dengan pertemuan yang indah dan semoga ke akhir hayat

Tuesday, 12 June 2012

VIETNAMESE

Alhamdulillah baru baru ni saya diberi peluang  oleh ALLAH swt bercuti di vietnam..4hari 3malam dan boleh dikatakan 50% masa adalah teman mamito shopping hehehe
saya sangat kagum dengan kepadatan penduduk kat sini,walaupun pesat tapi sangat bersih dan tak jumpa walau seorang pun pengemis atau peminta sedekah!dimana mana pun mereka bekerja walaupun lelaki atau perempuan.
jujurnya,,vietnam adalah antara negara yang saya mempunyai perasaan yang sangat selamat untuk dikunjungi :)
kat sini memang syurga membeli belah,,macam2 pun ada tapi kene pandai tawar,wajib tawar lebih dari 50% ingat tu!
yeay!jom tengok gambar2 selama saya kat sana..

kepadatan penduduk

peniaga jalanan,kat sini memang tak jumpa
pengemis,anak anak terbiar

kat sini jem sebab motor..motor sangat banyak
dan kereta perlu bagi laluan kepada motor
fonemena yg unik
sarapan kat hotel memang roti je la
sebab benda lain semua pork3

ini sup makaroni dan dicicah dengan roti
gandingan pelik tapi sedap!
mee goreng seafood..sedap sangat! sampai
teringat2 balik malaysia

karipap mereka semua inti sayur je

makanan terkenal kat sini,,sedap dan pedas!
kulit popia,telur,sayur2,sotong

budak kecik ni umur baru 3tahun tapi dah hafaz
banyak surah Alquran,dah pandai solat

salah satu terowong masa zaman perang dulu
didalam salah satu terowong

satu2nya penenmpatan islam di vietnam
tapi lebih dari 50% rumah sudah
dibeli oleh mereka yg bukan islam :(

gerai jual kulit popiah



tinggalan bom masa zaman perang

vietnam memang heaven la shopping2 ni,,segala kain,
beg,handbag,tshirt murah dan berbaloi
tapi kene pandai tawar!
yeay!nak balik
kat belakang tu mamito yang garang!


Monday, 11 June 2012

GERMANY,JERMAN,GERMAN

salam dan hye2..ini percutian beberapa tahun lepas..saja update sebab bosan!hehehe
ok 1st,walaupun mereka negara bukan islam,tapi susah nak jumpa remaja yang berkelakuan over seperti bercium,berpeluk dikhalayak ramai dan mereka sangat berbudi bahasa dan sopan..
tapi mereka sangat takut jumpa pelancong kerana mereka tidak berapa fasih berbahasa inggeris,hanya golongan remaja je yang fasih berbahasa inggeris
itulah pengalaman saya semasa berada dia german,,anda tak tahulah macamana,mungkin berbeza dengan saya :)


walaupun matahari memancar ke muka
tapi suhu tersangat3 sejuk

bersih,tenang,dan tiada pencemaran

rumah mereka macam muzium
kemas dan sunyi macam tak de orang
tapi sesekali ada juga
yang selak tingkap tengok kami


happy sangat setelah beberapa hari
nangis je kat belanda
sebab ada matahari
so kurang sejuk

walaupun matahari memancor,
tapi sejuk nak mampoih!

keadaan jalanraya
tenang je xsesak pun
sebab dorang suka guna
kenderaan awam

tangkap gambar kat signbord je
nak makan takut tak halal
memang tak halal pun!

disebabkan MAS tiada yang p ke belanda,
so kitorang nak KLM


BELANDA,NETHERLAND

amani n daddy kat airporT BELANDA

suhu memang sangat sejuk hingga ke tulang!

rumah kat belakang tu kan
setiap kaca ada pelacur
satu cermin satu pelacur
so kita leh pilih mana kita berkenan
dari seberang sungai je

bangunan2 lama kat belanda
amani waktu ni menangis je
diam masa minum susu je
sebab sangat2 sejuk!

kat lorong ni macam2 boleh jumpa
semua keychain,cenderamata
dan semuanya
lucah berbentuk buahdada,laki punya anu
sampai dapur ganja pun bentuk
laki punya

ini lorong pelacur dan nak tgk
sex show live just masukkan duit
je =_="
nampak x perkataan porno,
ha bersepah pelacur dan leh tgk sex show live!
abaikan gua yang sangat gemok
disebalik baju 6helai itu ok!
ini bangunan lama di sana